Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dimarts, d’abril 11

Català i valencià

M’havia arribat a convèncer que estava dotat per a l’aprenentatge d’idiomes. Després d’un esforç impressionant havia arribat a entendre el cent per cent del valencià. Em sentia tan envanit que fins i tot vaig muntar una mena de festa llevantina –per què deim llevantina si el País Valencià és a ponent?--. No hi mancava res; hi havia paella, banda de música... fins i tot va acabar amb una minimascletà, fet que m’honora puix la meva aversió a la pólvora és tan gran com l’atracció dels valencians pel foc. El personal que hi era convidat es va commoure en sentir com servidor cantava l’himne: “Ja en els tallers i en els camps remoregen... càntics d’amor, himnes de pau”.

La meva ufana s’ha esmunyit i he quedat afectat. Tant d’anys de parar l’oïda i ara el Tribunal Suprem afirma que català i valencià són el mateix idioma... No hi ha dret. Sabeu la quantitat de programes de tele insuportables que m’havia arribat a cruspir? Qui m’indemnitzarà per les hores perdudes? Els populistes del PP, en conèixer la notícia, el primer que han fet ha estat canviar les freqüències en què emetien Canal 9 i Punt 2. Un fet lògic. Cal posar tots els impediments possibles a tot allò que ens recordi que el català encara és viu i si el valencià ho és –català— és qüestió que la gent no pugui sintonitzar emissores que emetin en aquesta llengua. La ideologia s’ha de mantenir fins a les darreres conseqüències i el català és sobrer en el programa del PP. L’única esperança és que el mateix Suprem confirmi que el mallorquí també és català i això doni un argument als popular per tancar Canal 4, M-7 i fins i tot IB-3.

Només em queda un consol. Gràcies a Punt 2, he descobert que m’agradava la pilota valenciana. Paga de monja.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter