Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

divendres, d’abril 21

La pena de mort i Amnistia Internacional

Tal com ha donat la notícia, Amnistia Internacional –en som soci des de fa anys-- s’ha lluït. Açò de publicar la llista dels quatre països que encapçalen el rànquing dels estats que apliquen l’execució dels condemnats, és una cosa que no entenc. Ser el quart país és important, sense dubte, i és una dada, però cal ser coherents. Les llistes soles incloure els tres primers, els cinc primers o fins i tot els deu primers. Em fa l’efecte que si EUA hagués estat el novè, per dir una xifra, la llista hauria inclòs només fins als nous primers. La pregunta que se m’acut és obvia: quin és el cinquè país? Sabem que entre els quatre primers maten el 94 %, però... i si parlessin dels cinc primers? Per si no n’hi havia prou, Amnistia diu que la xifra pot no ser vàlida, ja que sospita que a la Xina han executat molta més gent.

Estic en contra de la pena de mort, com a tal, però també em sembla absurd comparar Xina amb Estat Units. I no només perquè les xifres no admeten cap tipus de comparança –1770 executats contra 60--, sinó perquè a més amés a la Xina ho fan a la carta i obliguen a la família a pagar la bala que més tard es dispararà al clatell del suposat “criminal”. Per si no n’hi havia prou, aquest pot rebre el trosset de plom per haver comès un delicte comú.

Amb tot, el millor que podrien fer els estats de la primera potència que encara apliquen aquesta sentència és abolir-la. I punt. Així no serien criticats per aquest motiu i a més a més donarien exemple. Un bon exemple, per cert.

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

Qualsevol cosa està bé per fotreels yankees.

C.C.

d’abril 24, 2006 1:54 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter