Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dilluns, d’abril 17

Ratzinger i Ahmadinejad

El Papa reclama una sortida digna a la crisi entre Occident i l’Iran. I jo em deman què es una sortida digna. Aquest cop no entenc què vol dir Benet XIII. Puc entendre que desitgi la pau, com és normal i lògic en un papa, però em fa l’efecte que l’única sortida és que l’Iran abandoni aquest projecte absurd. No critic les seves paraules; simplement, és que no les entenc

Em direu que a Occident hi ha països que ja disposen d’armament nuclear, com és el cas del Estats Units i que, per tant, és demagògic exigir a l’altra que no faci el que tu ja has fet. I és ben cert, però també ho és que els occidentals no necessiten aquesta arma. La majoria d’experts en armament manté que els EUA disposen d’armes prou bèsties com per capolar els adversaris, sense necessitat d’acudir a aquest tipus de bombes. I això també és ben cert.

Iran no necessita centrals nuclears ni aquestes armes tan destructores. El teòric enemic d’Ahmadinejad és Israel, però no es pot emprar una bomba atòmica ni contra Haifa ni contra Jerusalem, excepte que es vulgui acabar amb la vida dels milers de musulmans que hi viuen, la qual cosa és absurda. Contra Tel Aviv tal vegada seria utilitzable, però fins i tot així les conseqüències per als musulmans que viuen a pocs quilòmetres serien nefastes. Si necessita posseir aquesta bomba, és que pretén emprar-la contra un altre enemic. Qui deu ser?

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

Potser sommia en convertir Iran en una potencia dins l'orbita del païssos mès propers; Irak,Pakistan,Afganistan,India?. Tenint la bomba atómica pot fer costat a les pretensions de Pakistan davant India,fotre pressió a l'Irak per tal de "controlar" el pais veï, mostrar de portes a dins que es un país fort i continuar amb mès "xuleria", si cap, davant UE i UEA... Totes em semblen válides. Però sigui la raó que sigui no es bona cosa que la tingui. Pero surt una pregunta, amb quins arguments se li nega poder enriquir urani mentres Pakistan i India no baixen la seva escalada armamentística? I que dir de Corea del Nord? Està clar que una bomba nuclear en mans d'Iran es un perill serios i algo s'ha de fer.

d’abril 17, 2006 12:43 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter