Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dimecres, de març 22

Sa Catòlica, cal un esforç

És evident que el propietari d’un edifici, amb alguna excepció, ha de poder fer el que cregui convenient en el seu interior. L’enfront és més “de tothom”. També n'és, d'evident, que l’Administració no ha de carregar sempre el mort de quedar-se amb els edificis que per són estimats pel poble. Això, i en el cas de Ciutadella encara més, és insostenible econòmicament ja que són molts els edificis amb història o amb interès.

Puc entendre perfectament que el Bisbat vulgui treure un rendiment econòmic de “Sa Catòlica” i també que l’Ajuntament no s’avengui a destinar-la a escola de música. Això no obstant, em sap molt de greu veure –preveure— com acabarà aquest edifici. És cert que fer-hi habitatges no ha de suposar necessàriament fer-lo malbé, però em fa mala olor. L’Església, i la de Menorca és un exemple, disposa de molt de patrimoni
--se la critica per aquest motiu— però a vegades tenir segons què és un regal enverinat. L’Església necessita diners, com tots, i veu l’oportunitat de treure’n de “Sa Catòlica”. L’havia ofert a l’Ajuntament i semblava una bona solució fer-hi aquesta escola de música. Finalment sembla que l’Ajuntament es decantarà per un altre indret. Res a dir. Però m’agradaria que entre tots –Església, Ajuntament, ciutadans, etc.—trobéssim una solució que permetés que l’edifici fos uns mica públic. Si el converteixen en habitatge, el perdrem. El Banc Central no era tan valuós arquitectònicament i bé que el van salvar. “Sa Catòlica” no és una meravella, però a mi m’agrada bastant. Em doldria perdre'l

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

Mira per on, ara la Presidenta del CIM, podría comprar l'edifici i traslladar-hi alguna Conselleria.
Així permetria per una part descentralitzar el CIM i per l'altre acomplir el que demanava quant estava a l'oposició.
Aixó seria matar dos pardals d'un tir.

de març 22, 2006 8:10 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter