Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dijous, de juny 14

Shimon Peres: una bona opció?

Shimon Peres ha estat escollit president d’Israel. Contra el que pugui semblar, no és un jueu sefardita, sinó askenazi. El cognom Peres, que va adoptar en arribar a Israel, correspon a una paraula hebrea que defineix una au rapinyaire pròpia de la zona. No té res a veure no amb Pérez, ni amb Peris, ni amb Pires... Abans, el seu cognom era Persky.

Shimon Peres sempre ha estat valorat a Occident i, en canvi, no massa ben vist al seu país. Ha tingut algun encert indiscutible, però mai no s’ha pogut treure de sobre el rol de perdedor. El que el coneixen, no en parlen massa bé. El tracten d’instigador, poc fidel.

Supòs que pot ser un bon president, de la mateixa manera que sempre ha estat un primer ministre mediocre. Com a tal, com a primer ministre, no ha protagonitzat cap fita important. Com a representant de l’Estat, en canvi, pot ser una persona idònia. Arriba al càrrec una mica tard, ja és vell. Ha estat capaç de dialogar amb els àrabs i això pot ser bo, especialment ara quan tot apunta cap a un conflicte si Hamas desplaça del govern tots els laics. Si ho aconsegueix, ningú –dintre de Gaza-- no aturarà el llançament de coets contra territori israelià i la resposta pot ser dura.

Em neg a ser molt crític amb Peres abans d’hora. Tothom pot canviar. El mateix Abu Mazen defenia fins no fa gaires anys que la Xoà, l’Holocaust, era una mentida. Avui és una altra persona. Tant de bo Peres ja no sigui com ha estat fins ara.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter