Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dimecres, de novembre 26

Corrupció a Bulgària, però també al Parlament europeu

Per culpa de la corrupció Bulgària acaba de perdre 220 milions d’euros que li havia aportar la Unió Europea. Bona notícia... a mitges. Ja m’està bé que es retirin els ajuts quan no hi ha garanties, però hi ha una segona lectura que també caldria tenir en compte.

Si Bulgària –o qualsevol altre país— necessita aquest ajut, l’ha d’obtenir. És la millor manera que tenim per permetre que els seus ciutadans visquin millor i que algun dia sigui Bulgària la que pugui “regalar” a altres estats. El cas d’Irlanda és un exemple d’açò darrer: van fer els deures, van aprofitar els ajuts i avui donen. Val a dir que la crisi colpeja la república esmentada amb força i que no sé com a acabarà el tema.
Però el que em sembla més vergonyós és que gent corrupte pugui decidir sobre el grau de corrupció d’altri. Un aguait al Parlament Europea permet de comprovar com ses senyories no soles romandre assegudes als seus escons. En açò jo també ho qualificaria de corrupció i si ells són capaços de retirar ajuts a països on hi ha “politxons”, també hi hauria d’haver un sistema per fer-los tornar el sou si no assisteixen a les reunions de la cambra.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter