Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dimarts, de novembre 18

Obama i Guantánamo

Obama vol tancar la presó “especial” de Guantánamo. És una bona notícia. També vol retirar les tropes americanes d’Iraq. Em sembla bé, tot i que jo era dels partidaris de la guerra, encara que no l’hauria començada pels motius que ens va donar George W. Bush.

La invasió d’Iraq ha estat un nyap i això és greu. El resultat el sabrem d’aquí uns anys. Pot passar qualsevol cosa. Em deia un bon amic que no es pot lluitar amb el mal –el règim assassí de Saddam—amb un altre mal, la guerra. És possible que tengui raó. Està actualment millor que abans Iraq? No ho sé. Em costa de creure que pugui estar pitjor, però pel camí hi ha quedat molts de morts innocents. També val a dir que no puc imputar a les tropes internacionals els que durant molts de mesos van provocar els suïcides. Que cadascú carregui amb els seus.

Però bé, tancar una presó on els drets de la gent són trepitjats sempre està bé. Segur que a Guantánamo hi ha molts de responsables, però també és segur que hi ha gent innocent. Combatre el terrorisme és complicat, però les tortures sobren i sembla ser que en aquell racó de Cuba n’hi ha hagut.

Comença bé Obama? En aquestes qüestions sí, en altres ja ho veurem. Tanmateix, m’encanta el paper del seu rival John McCain. Cada dia el veig més senyor. Hauria estat un bon president... si al seu darrere no hi hagués el Partit Republicà. Curiosa l’actuació d’aquest partit. Ha passat de declarar-se “aïllacionista” --mot possiblement incorrecte—a actuar d’una manera ben diferent. Els van empènyer a intervenir, evidentment, però quan ho han fet no han estat capaços de prendre gaires decisions correctes.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter