Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dilluns, de març 20

El Llanera és de Menorca?

Vaig sentir certa alegria quan el Menorca Bàsquet va pujar a la primera categoria del basquetbol, espanyol. El fet que Menorca pogués sortir cada setmana als mitjans de comunicació nacionals (perdó, estatals) em satisfeia. Malauradament, cada setmana que passa sent més poca simpatia per aquest equip.

Quan va canviar el seu nom –tot per aconseguir que una part dels meus imposts anessin a parar als seus jugadors— em creia que la refundació de l’antic club seria un fet. Res d’això. De Menorca i de menorquí, el club en té ben poc. La seva pàgina web és només en castellà i em conten que la megafonia empra exclusivament aquest idioma. Per si no n’hi havia prou alguns afeccionats han fet demostracions –per sort frenades per la directiva- antisemites. Tot plegat em resulta patètic. Ja no m’hi identific, ja no m’és simpàtic i em rebenta no poder fer objecció fiscal per poder evitar que part dels meus diners els administri aquest club.

Som el primer que diu públicament que vull que baixi? No ho sé. El que sí que sé, és que durant les primeres setmanes m’emocionava amb els seus partits i patia pel seu resultat. Desitjava que guanyessin. Ara ja no. M’agradaria que s’enfonsés, i si pot ser que desaparegués, que tornés a ser La Salle Mahón, si és que mai han deixat de ser-ho.

Vos contaré una anècdota sobre aquest col·legi i aquest club. Fa uns sis anys, quan era l’encarregat de recollir les peticions d’excedència de català, se’m va presentar la mare d’un jugador. Provenia –el fill- de l’Estudiantes, jugava de base i tenia uns 19 anys. L’enviava, a la mare, el club. Tenia el taxi a la porta i encara no havia arribat a l’Esplanada de Maó –l’oficina de la Conselleria de Cultura era al carrer de Vassallo—, però el primer que feia la senyora –abans de rodar per “Mahó”-- era demanar excedència sobre la llengua que empram habitualment més d’un 70 % d’illencs. Així és aquest club. De menorquí, en té ben poc.

Ja podeu començar a enviar-me anònims. Els rebré de gust.

4 Comments:

Anonymous Anònim said...

I que més dona si parlen castellà. Que no du el nom de "Menorca". Idò, en això ja em don per pagat. Que qualqú va fer comentaris semites? I mai ningú els fa matxistes, sexistes, homòfobs, antidemocràtics...mai ningú?? Jutgar el conjunt per una part no em sembla just per cap de les parts, la jutjada i la jutjadora.

de març 20, 2006 1:27 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Què vol dir que tan és si és en castellà? Fins aquí arriba el grau del nostre autoodi? Algú s'imagina un madrileny a qui tan li fes que la megafonia del seu club fos només en català, o un anglès a qui el seu club li rallàs en francès? Els seria igual? No, perquè tenen el mínim d'autoestima que s'ha de tenir per a perviure com a poble.
Ah, i açò de jutjar-ho tot per les parts... Un club que no ralla en la llengua dels seus socis, que depreda les finances de les administracions, que es deixa emprar políticament pel PP (que tothom sap que en Sintes i en Matas es foten les retxes junts, eh?)... ja no són poques coses. És un papetisme que ho impregna tot.
Jo també desig que perdi el Menorca Bàsquet.

de març 20, 2006 7:48 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Anem a veure...volem o no volem que el nom de Menorca tingui resò per tot arreu?. Ens em de conformar que tan sols resoni "Menorca" com a lloc de vacances del "presi" a nivell popular. Es clar que sa roqueta nostra també apareix en els llibres de Historia com a moneda de canvi Espanya-Anglaterra i com a filó de Prehistória. No pot ser coneguda a nivell esportiu encara que sigui en castellà?.
Per altra part, a qui pertany l'equip? A una empresa privada o a l'Administració? No s'ha de respectar el llenguatge que vulgui emprar aquesta empresa? L'afició es catalano parlant...i també castellana parlant.
Bé, trob que son ganes de cercar pels en una calva...

de març 21, 2006 11:10 a. m.  
Anonymous Anònim said...

A golpe de dinero... un solo comentario, ¿no deberían las empresas averiguar el historial de quienes les patrocinan?... Se cuelgan un cartel que flaco favor les hace.

de març 23, 2006 4:22 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter