Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

divendres, de març 10

En Pau Lluch plega

Tal com s’havia compromès em Pau Lluch ha deixat de ser regidor de l’Ajuntament de Ciutadella. Els estatuts d’UCM així ho fixen. El substituirà el número dos de la llista que es va presentar a les eleccions: en Cristòfol Capó. Aquesta notícia, malgrat que em sembla interessant, no és la que em fa escriure el comentari. Vull aprofitar-la per fer una reflexió sobre UCM, i sobre com l’han tractat el PSOE, el PP i el PSM.

UCM està tocat i això em dol. I no està tocat per la dimissió d’en Pau, ho està per culpa del PSOE i el PSM. El dia que aquests dos grans estrategs de la política insular van permetre que a Ferreries l’alcalde fos en Carre –i no em queix d’en Carrer, que em sembla un gran alcalde i una magnífica persona— van rebentar UCM. Van fer, en aquell moment una jugada absurda: van matar per morir. En ferir d’aquella manera UCM, garantien que el gran beneficiat de la jugada fos el PP, l’únic interessat a fer desaparèixer UCM. Em sembla un escàndol –és una metàfora—que no s’adonin que van servir el cap en safata de qui presenti l’esquerra com a líder en les properes eleccions al CIM. El PP pot estar content. De la mateixa manera que --si fossin intel·ligents—el PSOE hauria de pagar la campanya electoral a UCM, el PP hauria de fer el mateix amb els ecologistes. Si avui Jaume Matas és president de la CAIB, ho ha d’agrair a la llista verda que es va presentar a Eivissa. A Ciutadella no arribam a tant, però sense el Fòrum, l’esquerra tindria un regidor més que hauria pres al PP. Això no és política-ficció, avui el PSM tindria, segurament, quatre regidors i el PP nou, fet que hauria obligat aquest partit o a pactar amb PMQ i UCM o a seguir a l’oposició. I no crec que el suport d’UCM l’hagués obtingut signant pactes a un castell de porcellana. El Fòrum es va errar, i molt. Va aconseguir just el contrari del que pretenia. Ara ha de suportar de veure com n'Avel·lí riu durant quatre anys. Hi ha molt d'Avel·lí.

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

Francesc,
El cas de Ferreries no s'explica per cap ànsia irefrenable de poder per part d'Entesa o PSOE, sinó pel greu problema que tenia UCM al seu si, encarnat en la figura (i, sobretot, en la personalitat) de l'anterior batlle, en Roman Sintes.
Aquest fou qui dugué UCM pel camí de l'aïllament (com ho feu Aznar amb el PP, de de forma que l'altre esdevé sempre enemic).
Segurament UCM farà una sotragada el 2007. Però vius, l'únic beneficiari no serà el PP.

de març 11, 2006 10:05 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Just anava a escriure el que acabe de llegir es el que anava a dir.
Es ben cert que a Ferreries es vox poppuli que si UCM està on està es per voluntad de En Roman.
El que jo vaig sentir per dues bandes va ser el mateix; la legislatura anterior PSM estalonava a UCM cedint-li la alcaldia als centristes. L'estaló va ser quasi incondicional.
Per aquesta legislatura PSM tan sols va demanar l'alcaldia tot d'una. Desprès va demanar una alcaldia compartida; dos anys un, dos l'altre. Trob que tambè va demanar la regiduria d'urbanisme. Qué va dir UCM? Que res de res.Que l'alcaldia era d'ells i pels 4 anys. Que si habien tingut l'estalò del PSM els altres 4 anys Idò, aigua passada no mou sinia! Varen rebre els del PSM per resposta. Així dons... que consti vaig votar PSM i desitgí una coalició amb UCM, parlí amb una persona de llista de UCM, altra de PSM, i un altra més objetiva...

de març 14, 2006 9:52 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter