Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dijous, d’octubre 5

IMMIGRANTS

Quants d’immigrants hi ha a Menorca? No ho sé i crec que ningú no ho sap. Tampoc no tenc clar si tot l’Estat “s’ha de tancar” a rebre’n més. No comprenc com hi ha tantes queixes per l’arribada de gent que surt (només surt) del Senegal i tothom accepta que les companyes de futbolistes visquin aquí més del tres mesos permesos. Em sembla intolerable.

Deia Pimentel que si ara hi ha quatre milions d’estrangers deixant les banyes aquí per quatre duros (i fent rics a molts), d’aquí a 2010 seran vuit milions. Aquest supòsit el defensava amb l’argument que l’Estat vulgui que l’economia segueixi creixent a la vora del 3 %.

El immigrants em semblen necessaris, però crec que caldria posar un fre. En pertànyer a una unitat més gran , la Unió Europea, consider que cada país hauria d’assumir els seus. Què vull dir amb açò? És ben simple. Si Itàlia concedeix la nacionalitat als argentins descendents d’italians, amb la qual cosa tenen dret a treballar a Europa, i Espanya fa el mateix als sud-americans que s’hi estan (a Espanya) dos anys legalment, no crec que estigui bé carregar el mort –que de fet és una persona ben viva i un obrer—als altres. Tal vegada caldria que durant un període a determinar, els que han obtingut aquesta nova nacionalitat continuïn residint al país que els ha concedida. Això, legalment, no es pot fer; però, s’haurien de modificar les lleis? No ho sé. El que sí que sé és que em sembla lleig que cada dia hi hagi més italians aquí. Sobretot quan aquests italians són argentins. Avui la colònia més gran d’immigrants a Menorca és l’argentina. Que venguin, d’acord, però que passin més temps a Itàlia. I deixem d’insultar els pobres negres. Ni ens han fet cap mal ni ens consten tant: ben al contrari. No tothom els insulta, alguns els compadeixen. En realitat, qui més insulta els estrangers –per raons de feina conec la majoria dels que hi ha a Ciutadella—solen ser argentins. Ells es consideren europeus (no els manca raó), però no tenen dret a malparlar del “indis” o de la “chusma que antes recibíamos y ahora tienen ustedes”. Es refereixen a ecuatorians, peruans, bolivians... L’enfrontament amb xilens i uruguaians és per unes altres raons: l’enemistat tradicional, pròpia de veïns. L’insult als sud-americans poc europeus, em sembla fastigós

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

En alguns punts estic d'acord encara que em sembla que en l'argumentació he perdut una mica el fil. No obstant queda clar la teva intenció. Personalment trob que una "politica comuna" (paraula molt manida pels politics de butaca a Bruseles, Madrid, Lisboa...)a tota la Unió Europea és la sol·lució definitiva i única.
Per desgracia sembla que n'hi han altres interessos ja que a data d'avuí encara no han escomençat ni a fer esborranys.

d’octubre 11, 2006 2:50 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter