Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

divendres, de novembre 17

Fornells a punt de caminar sol.

Fornells camina cap a la independència. No sé si serà el novè municipi de Menorca, o no. El que sí em sembla evident és que no hi ha massa estima entre Fornells i es Mercadal. I això no és nou. El fet que es pugui segregar des Mercadal, tampoc no seria un fet nou. Ja ho van fer es Migjorn Gran, fa pocs anys, i Ferreries. En aquest cas parlam de fa dècades. Precisament, en el cas de Ferreries, qui va iniciar aquest procés va ser un avantpassat meu: Josep Bocco Morell (mig piamontès, mig suís), del qual som el darrer mascle que en descendeix.

Si Fornells s’independitza, caldria que no ho fes contra es Mercadal. El problema, en realitat, serà la delimitació del seu terme municipal. Quan els promotors de la independència van presentar el projecte de terme, crec que van fer llarg. I dic crec, perquè el meu bon amic Miquel Àngel Marquès defensa una postura contrària a la meva i ho ha estudiat molt millor que no jo.

El que no entenc és que no demani la independència Sant Climent. Consider que en el aquest cas hi hauria molts més motius. Primer, per població; segon, per mitjans econòmics; tercer perquè, com em va comentar un cop Josep Xabuc, no rep prou de l’Ajuntament de Maó. A Ciutadella estarien molts contents que Sant Climent i Maó es divorciessin, car llavors el poble més gran de Menorca estaria ubicat a Ponent. Us imaginau les queixes i reclamacions dels cabildos? No ho vull ni pensar. O sí, car segur que xalaria molt.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter