Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dimecres, de desembre 20

Corrupció només al PP?

Que a l’Estat espanyol governi el PSOE o que ho faci el PP, m’importa ben poc. Són dos partits centralistes i fan el que poden per imposar l’espanyolitat. Els partits nacionals –vull dir nacionals espanyols— són així i cal acceptar-ho. Certament, hi ha l’excepció d’Esquerra Unida, partit que només en cau simpàtic quan aplica l’ecologisme o quan, precisament, explica la seva idea de l’Estat. És amb l’únic partit d’àmbit estatal amb què em sentiria còmode en aquesta qüestió.

En parlar de qui preferia que governés a les Illes, no hi ha color. En aquest cas, em quedaria amb el PSOE, malgrat tot. I em dol. Ara bé, com que no comandaria amb el meu vot, cap problema. Però em dol més que el PP s’hagi convertit –probablement no ho ha fet, sinó que ho estat sempre— en una immobiliària que només pretén enriquir part de la població a base de totxana, totxana i totxana. Primer aplicaven aquest sistema i ens el venien amb l’excusa de fomentar el turisme, ara ja directament a les ciutats. Preferesc el segon cas, evident, ja que la destrossa no és tan gran.

El PP, algunes persones del PP, no han tingut cap escrúpol a cometre els delictes que fossin necessaris per comandar. Que molts no han fet res malament i són honrats, ho sabem, però també sabem que no han fet res per treure’ls de les llistes. També ho saben els votants i això és el que fa pena. El PP ha governat a les Illes amb trànsfugues (i no una vegada) i han continuat reben suport dels votants. La corrupció al PSOE, els va costar que Aznar derrotés Felipe. També va rebre massa vots el PSOE, el càstig no va ser suficient. En va prendre, d’allò, el PSOE? No ho sé. El PP sembla que no n’ha après.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter