Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dimecres, de desembre 13

SOBRE EL MEU VOT A BATASUNA

Com deia ahir, vaig votar dos cops –tal vegada tres— per Herri Batasuna. Ho vaig fer el 1987 i el 1989. Les dues vegades el candidat era Txema Montero. El poble on més vots treia HB era Ferreries. Jo votava a Alaior i em sembla recordar que el primer cop la llista va obtenir uns 7 o 8 vots. El segon va baixar.

No sé si som valent en dir que vaig prendre aquesta decisió. L’única cosa que sé és que la vaig vessar. Si és intel·ligent proclamar-ho... probablement no. Però som així, no ho puc evitar. Assumesc la meva errada. Ara m’agradaria que PP, PSOE i Batasuna fessin el mateix. Record una entrevista a Montero, quan ja havia deixat la coalició abertzale, on explicava els motius pels quals l’havia abandonat. Tant de bo tothom pensés com ell.

Quant al comentari d’en Bernat, on afirmava que a Menorca només s’havia pogut votar HB una vegada, he de dir que s’erra –però no passa res--. Ho pot comprovar en voler. Com que en aquestes eleccions només hi ha un districte, el menorquí que ha volgut donar el seu suport a HB, ho ha pogut fer. Txema Montero va obtenir escó les dues vegades que s’hi va presentar, el 1987 i 1989. En aquest cas les convocatòries van ser tan seguides perquè Espanya votava per primer cop i ho va fer fora de termini, per dir-ho d’alguna manera. Els anys 1994 i 1999, s’hi presentaren com a Euskal Herritarrok. La primera vegada no van obtenir cap escó i la segona, amb Koldo Gorostiaga (em sembla) el van recuperar.

He votat poques vegades. A les nacionals, només una, el 1982, i ho vaig fer pel PSOE. Seguidament, vaig votar contra la permanència d’Espanya a l’OTAN (avui votaria a favor) i mai més no he votat a les nacionals, ni crec que ho faci.

Quant a les municipals, només he votat tres vegades: una al Sr. Navas a Alaior (un vot personal per a ell), una altra vegada a l’esquerra, també a Alaior, i a Ciutadella vaig votar en Pau Lluch. Al CIM només he votat un cop i a l’Entesa. No vot en aquestes eleccions perquè no vull tenir remordiments si encertava el meu cap a la feina i no m’agradava com ho feia.

Per higiene personal, m’he plantejat dipositar una vegada una paperina del PP encara que no estigui gens d’acord (o gairebé) amb ells. Però em costa tant que mai no ho he fet.

Tenc les idees clares? No ho sé. Cada dia crec més en els liberals (que prediquen una utopia), però probablement som un anarquista i no me n’adon, no ho sé. Solament puc garantir que som ecologista radical i nacionalista.

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

la veritat és que l'únic que m'ha quedat clar és que tens un bon "cacao" mental. Una persona preocupada com tu per les coses que pasan a Menorca, hi tindria que tenir un poc mes aclarit.

de desembre 13, 2006 9:01 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Jo també he votat qualque vegada a Batasuna (Euskal Herritarrok) i no me sap cap greu: ho tornaria a fer.

de desembre 14, 2006 8:14 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter