Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dilluns, de desembre 4

Chávez

Anit passada, el programa de TV3 “30 minuts”, va estar dedicat a Hugo Chávez.Frías. No és una persona que em caigui gens simpàtica, el trob una mula demagoga. Personalment, desitjava que hagués perdut les eleccions, però la veritat és li he de reconèixer alguns mèrits.

Que a Veneçuela alguna cosa fallava, em sembla una afirmació indiscutible. Que a un país ric hi hagi tanta gent que viu en la misèria, resulta incomprensible. No em sembla del tot just carregar les culpes contra els Estat Units, també hi ha molta responsabilitat atribuïble a la corrupció dels que han governat aquell país, i molts altres d'Amèrica del Sud. Per tant, part dels programes que ha endegat Chávez, em semblen fins i tot lloables. Tanmateix, Lula no ha caigut en el parany de voler ser un populista grillat i també ha aplicat, amb prou èxit, alguns reformes.

Chávez regala part del petroli i això no és bo per al seu país. Entenc que en doni a Cuba, com a pagament a Cuba pels metges que aquest país li cedeix: això em sembla fabulós. Ara bé que aquest pagament sigui excessiu i sigui un regal destinat a permetre que el castrisme perduri, em sembla lamentable. Després sentirem a dir que s'ha de perdonar el deute extern, etc. Estic d'acord que es condoni, però també hem de tenir present que allò que es manlleva s'ha de tornar.

No sé qui és el culpable de la situació veneçolana, però al continent passen coses rares. ¿Com pot ser que un país productor i exportador de petroli, com Mèxic, no compti amb refineries i hagi de comprar el combustible als Estats Units? Qui és el responsable d'aquesta mala gestió? Fer-ho pagar tot als ianquis és molt còmode, però hi ha més merda pel mig.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter