Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dijous, de desembre 28

Reconvertir la mesquita de Còrdova?

Musulmans i Esquerra Unida han demanat de compartir la mesquita de Còrdova i transforma-la en un temple ecumènic. La iniciativa parteix de Mansur Escudero, un militant d’EU convertit a l’Islam. El Papa, ha negat l’autorització.

La petició em sembla raonable, ara bé el que no m’ho sembla és que els drets que reclamen els musulmans –amb tota la raó del món—no els concedesquin quan són ells els propietaris dels temples. No fa massa anys, Hans Küng proposava que la cúpula de la Roca a Jerusalem també es convertís en un lloc de pregària per a qualsevol tipus de creient monoteista. Val a dir que el lloc no és una mesquita, encara que sovint sentim a qualificar-la d’aquesta manera. Els musulmans s’hi van negar. Tornaré a recordar que el Mont del Temple o Esplanada de les Mesquites no està sota sobirania israeliana, com llegim sovint, sinó Jordana –perquè així ho va decidir Moshe Dayan en reconquerir la Ciutat Vella i que la màxima autoritat en afers religiosos del lloc correspons al Waqf que no ha aturat mai la destrossa de l’antic Temple de Jerusalme. El silenci de la UNESCO davant l’agressió arqueològics, fa empegueir

La reconversió d’alguns temples en ecumènics és una bona iniciativa i serviria per resoldre alguns conflictes. Cal que tots cedesquin una mica. Els musulmans podrien donar exemple i deixar compartir com cal alguns indrets com la tomba de Nabi Shmuel, la tomba dels Patriarques, Santa Sofia a Constantinoble... L’Església podria imitar-los. De fet, a Menorca cedeix alguna església als anglicans i, a la vegada, empra un antic temple ortodox. Tot es pot aconseguir amb diàleg.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter