Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dimecres, de gener 23

Les dones ja poden conduir a Aràbia Saudí



Notícia sorprenent: a Aràbia Saudí les dones podran conduir automòbils i llogar habitacions a hotels sense anar acompanyades del marit, el pare o el germà. Fa goig? Fa riure? Fa plorar?

Encara no fa massa anys, a Espanya les dones no podien obrir un compte bancari ni obtenir un passaport sense el permís del seu marit. Supòs que si eren viudes o fadrines les circumstàncies eren diferents, però Déu n’hi do!

Ara mateix record algunes de les experiències que vaig viure a l’Iran. Curiosament, el país islàmic—juntament amb Tunísia— on he vist més llibertat entre les dones. Pot sobtar que digui açò de l’Iran, un país que ens han venut com a tancadíssim No voldria ser dona i viure-hi, però també he de dir que allà condueixen i que vaig cobrir alguns trajectes en automòbils conduïts per dones. Val a dir que estava obligat a seure darrere, fins i tot una vegada que m’acompanyava el pare de la xofer. Supòs que per evitar que ens aturassin i haver de donar explicacions: dubt que en aquest cas hi hagi cap prohibició.

S’està movent alguna cosa als països musulmans més fonamentalistes? Possiblement. Fa uns mesos un dels més tancats va autoritzar les dones a votar. Hi ha molta feina a fer. Poder anar soles a un hotel és una gran passa. Açò sí, convé que hi vagin soles de veritat.

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter