Diari d'un cremat

"L'esbarzer cremava, però no es consumia" (Èxode, 3,2). Estar fet de matèria gairebé ignífuga, m'allarga el turment. Les coses de cada dia que em cal recordar, malgrat que em provoquin moltes visites a un cirurjà plàstic. La "Unitat de Cremats" s'ha convertit en la meva llar. Em començ a plantejar d'alcoholitzar-me a base de "cremadillos"

dijous, de maig 17

Guerra civil a Gaza

Els pronòstics més pessimistes sembla que al final acabaren essent reals. Per als qui hem seguit els esdeveniment del Pròxim Orient, la guerra civil entre els palestins –una denominació que consider errònia— era quelcom previsible. Dic que la denominació de palestins no em sembla encertada perquè exclou bona part dels habitants de Palestina. Convé recordar, una vegada més, que Jordània “també” és Palestina. És per això que aquesta denominació geogràfica, d’arrel jueva, també cal recordar-ho –i així ho manifestaven encara no fa cinquanta anys els àrabs que habitaven a l’oest del riu Jordà, és desafortunada i interessada.

A Gaza, un territori que tot just ocupa la meitat de la superfície de Menorca, ha esclatat una guerra civil. A la Cisjordània –o Judea i Samària— els pronòstics auguren que prest o tard passarà el mateix. I, per si no en teníem prou, és dubtós que d’aquí uns quants d’anys no hi hagi un altre conflicte entre membres d’un mateix grup. La guerra civil entre jueus també està cantada. El dia que no hagin d’enfrontar-se a un enemic comú –els àrabs—la divisió entre comunitats té molts de nombres per acabar en guerra civil

2 Comments:

Blogger Gabriel Tobar García said...

Un sitio como media Menorca, pero con bastante más de un millón de personas. Es inimaginable para un Europeo desde su poltrona el comprender lo que está pasando esa gente.

de maig 18, 2007 12:31 a. m.  
Blogger Francesc Sintes Giménez said...

Gabriel,

M'ho puc imaginar perquè hi he estat. Fins i tot tenc dos amics que hi viuen.

de maig 31, 2007 9:54 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Powered by Blogger

Free Web Counters
Free Counter